Trójfazowe silniki z hamulcem DC
Typ |
Moc[kW] | Obroty |
OMT4B-71C-4 |
0,55 |
1400 |
OMT4B-802-4 |
0,75 |
1400 |
OMT4B-90L4 | 1,5 | 1400 |
OMT4B-100L1-4 | 2,2 | 1420 |
OMT4B-100L2-4 | 3,0 | 1420 |
OMT4B-112M4 | 4,0 | 1440 |
OMT4B-112C-4 |
5,5 |
1440 |
Silniki samohamowne serii OMT4B produkowane są w kadłubach aluminiowych wielkości mechanicznej 71÷132.Posiadają monoblokową konstrukcję kadłuba z przykręcanymi łapami oraz z nagwintowanymi nadlewkami na korpusie, co umożliwia przełożenie łap i zmianę ich usytuowania względem skrzynki zaciskowej (uzyskanie wariantu ze skrzynką z prawej lub lewej strony kadłuba)
Silnik z hamulcem wykorzystywany jest w urządzeniach wymagających nagłego zatrzymania ze względów bezpieczeństwa, takich jak: pakowarki, przenośniki, maszyny myjące i napełniające butelki, suwnice, windy, drukarki, automatyczne bramy, obrabiarki do drewna itd.
- Moc wyjściowa: 0,55 kW do 5,5kW
- Liczba biegunów: 2, 4
- Rozmiary IEC: 71 do 132
Silniki wyposażone są w hamulec elektromagnetyczny prądu stałego (DC), zasilany poprzez prostownik AC/DC zabudowany w skrzynce zaciskowej
Prostownik jest zasilany bezpośrednio z zacisków silnika (wykonanie fabryczne) lub może być zasilany zewnętrznym napięciem AC.
W zależności od mocy znamionowej silnika stosowane są następujące konfiguracje napięć zasilających hamulec:
- – dla silników ≤ 2,2kW & 230VAC/100VDC
- – dla silników ≥ 3,0kW & 400VAC/180VDC
Charakterystyka techniczna
Wykonanie mechaniczne: na łapach B3 (IM1001) Rodzaj pracy:ciągła S1 Stopień ochrony: IP55 System chłodzenia: własne IC411 Klasa izolacji:F Liczba zacisków stojana:6 Temperatura otoczenia: -20…+40˚C Wilgotność względna: ≤95% Wysokość ustawienia:≤1000 m n.p.m Łożyska: kulkowe zamknięte 63xx 2RS Rodzaj hamulca: tarczowy sprężynowy zwalniany elektromagnetycznie + dźwignia ręcznego zwalniania Malowanie:szary RAL7031 Wykonanie wg norm: PN/EN 60034-1 |