Silnik elektryczny OMEC serii OMT4
nSilniki posiadają monoblokową konstrukcję kadłuba odlewaną z aluminium,
nz możliwością odkręcania i przekładania łap.
nSkrzynka zaciskowa usytuowana jest standardowo na górze kadłuba,
nz możliwością obracania wylotów kablowych 4×90°
n
Typ:OMT4 100L1-4
nMoc:2,2kW
nObroty:1420(4-biegunowy)
nKlasa ochrony: IP55
nKlasa izolacji: F
nRodzaj mocowania:B3; B35; B5; B14; B34; V1, wg PN-IEC 34-7:
nNapięcie:230/400V
nWznios osi wału:100
nKolor: RAL 7031
nRodzaj obudowy: aluminiowa
Charakterystyka techniczna
Czujniki PTC
Czujnik zwiększający gwałtownie swoją rezystancję na skutek osiągnięcia temperatury progowej. Opcja dostępna w standardzie dla silników >2,2kW.
Czujniki PT100*
Jest to czujnik zwiększający w sposób ciągły swoją rezystancję wraz z wzrostem temperatury.
*Opcja dodatkowa
Zabezpieczenie przed przypadkowym dotknięciem przez ludzi i/lub dostaniem się do środka ciał stałych i/lub dostaniem się do środka wody jest określona przez międzynarodowy symbol IP.
iP określa:
I cyfra: Ochrona ludzi przed kontaktem i ochrona przed przedostaniem się ciał stałych
II cyfra: Ochrona przed szkodliwym wnikaniem wody
Standardowe silniki aluminiowe wykonane są w stopniu ochrony IP55 (cyfra I: ochrona przed szkodliwym pyłem; cyfra II: ochrona przed strugą wody laną z dowolnego kierunku)
Artykuł na temat stopnia ochrony dostępny pod tym adresem.
Wielkość mechaniczna |
Liczba biegunów |
Strona napędowa DE |
Strona przeciwna NDE |
56-63 | 2,4 | 6201 2RS | 6201 2RS |
71 | 2,4,6 | 6202 2RS | 6202 2RS |
80 | 2,4,6,8 | 6204 2RS | 6204 2RS |
90 | 2,4,6,8 | 6205 2RS | 6205 2RS |
100 | 2,4,6,8 | 6206 2RS | 6206 2RS |
112 | 2,4,6,8 | 6306 2RS | 6306 2RS |
132 | 2,4,6,8 | 6308 2RS | 6308 2RS |
160 | 2,4,6,8 | 6309 2RS | 6309 2RS |
180 | 2,4,6,8 | 6311 C3 | 6311 C3 |
200 | 2,4,6,8 | 6312 C3 | 6312 C3 |
225 | 2,4,6,8 | 6313 C3 | 6313 C3 |
250 | 2,4,6,8 | 6314 C3 | 6314 C3 |
280 | 2 | 6314 C3 | 6314 C3 |
4,6,8 | 6317 C3 | 6317 C3 | |
315 | 2 | 6317 C3 | 6317 C3 |
4,6,8 | NU319 | 6319 C3 | |
355 | 2 | 6319 C3 | 6319 C3 |
4,6,8 | NU322 | 6322 C3
7322B (V1) |
Wymagania ogólne - PN-EN60034-1; IEC34-1
Próby - PN-EN60034-2; IEC34-2
Poziom hałasu - PN-EN60034-9; IEC34-9
Poziom drgań - PN-EN60034-14; IEC34-14
Silniki OMEC sa dostarczane ze skrzynka zaciskowa, w ktorej znajduje sie tabliczka zaciskowa z szescioma zaciskami. Do zaciskow wyprowadzone sa przewody z uzwojen silnika ktore moga byc polaczone w gwiazde lub trojkat.
Standardowo dwa napiecia podane sa na tabliczce znamionowej co oznacza, ze silnik moze pracowac na jednym z tych obwodow.
W podstawowej wersji silniki są dostarczone dla następujących napięć zasilających:
230V(Δ) / 400V(Y) przy 50Hz dla mocy ≤2,2 kW
400V(Δ) / 690V(Y) przy 50Hz dla mocy ≥3,0 kW
Jesli glowne napiecie jest zgodne z dolnym podanym na tabliczce to uzwojenie musi byc polaczone w trojkat (Figure 1 na rysunku), jesli napiecie sieciowe jest zgodne z gornym podanym na tabliczce to nalezy polaczyc silnik w gwiazde (Figure 2 na rysunku)
Silnik z napieciem 230/400V na tabliczce jest przystosowany do polaczenia bezposredniego w obwodzie o napieciu 230V pomiedzy fazami. W obwodzie 230V w trojkacie, a w obwodzie 400V w gwiezdze.
Natomiast jesli silnik przelaczony jest na rozruch gwiazda - trojkat, silnik wowczas przystosowany jest do napiecia glownego podanego na tabliczce znamionowej i bedzie on polaczony w trojkat. W tym wypadku nalezy usunac listwy laczace fazy w skrzynce zaciskowej. Polaczenie gwiazda / trojkat bedzie wtedy autmomatyczne podczas rozruchu. Jesli podane jest tylko jedno napiecie na tabliczce znamionowej z oznaczeniem gwiazdy silnik moze byc podlaczony bezposrednio w podanym napieciu lub przy rozruchu gwiazda / trojkat
Typy konstrukcji (IM):
Typy konstrukcji i system mocowania zgodny z normą IEC 60034-7.
Podstawowe typy konstrukcji:
1. Łapowy (B3)
2. Łapowo-kołnierzowy (B35, B34)
3. Kołnierzowy (B5 i B14)
W wykonaniu standardowym silniki chłodzone są powierzchniowo powietrzem, przy pomocy zamontowanego na wale przewietrznika. W przypadku zasilania z falownika i obniżaniu częstotliwości znamionowej niezbędne jest wykorzystanie obcego chłodzenia.
Nasze chłodzenia dostosowane są do montażu po zdemontowaniu osłony i standardowego przewietrznika.